مقالات

روغن دنبه برای کودکان

روغن دنبه برای کودکان

تغدیه مناسب کودک و نوزاد همیشه یکی از مهمترین دغدغه های اصلی برای مادران است. مصرف روغن دنبه برای کودکان توسط برخی از متخصصان توصیه می شود اما آیا واقعا مصرف روغن دنبه در بارداری و مصرف روغن دنبه برای کودک مفید است؟ اگر شما هم به تغذیه کودکتان اهمیت می دهید فِرشسا قصد دارد در این مقاله اطلاعات مفیدی راجع به مواد غذایی که کودکان باید بخورد را در اختیارتان بگذارد .

روغن دنبه برای کودکان

روغن دنبه برای کودکان

چرا تغذیه کودک مهم می باشد؟

تغذیه کودکان پس از یک سالگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که البته این تغذیه می بایست متناسب با شرایط سنی کودک در نظر گرفته شود . در این سن کودک توانایی هضم مواد غذایی را ندارد در نتیجه غذا باید سبک باشد همچنین کودکان در این سن باید برای فعالیت های روزانه خود بازی و رشد کالری زیادی دریافت نمایند.

یکی از بهترین پیشنهاد ها برای تغذیه کودکان استفاده از روغن دنبه است که همه ی خصوصیات ذکر شده را دارد ،اما قبل از بررسی خواص روغن دنبه برای کودکان به معرفی روغن دنبه می پردازیم.

روغنی دنبه چیست ؟

روغن دنبه ، روغن جامد سالم و کاملا طبیعی است که از حرارت دهی دنبه در دمای مشخصی به دست می آید . در گذشته یکی از پر مصرف ترین روغن ها در بین مردم بوده است که پس از آن و شهر نشین شدن مردم به مصرف روغن های صنعتی روی آورده اند .که این دسته از روغن ها اصلاً برای سلامت مردم مناسب نیست . اما امروز روغن دنبه از جمله روغن های مفید همانند ایام قدیم و همینطور پر طرفدار می باشد . این روغن که در ایران به روغن دنبه گوسفندی و روغن دنبه بدون بو معروف است توسط فِرِشسا تولید و به بازار عرضه می شود.

روغن دنبه گوسفندی برای کودکان

در رابطه با مصرف روغن دنبه برای کودکان همیشه شک و شبه وجود داشته است اما توصیه پزشکان تغذیه این است ک این روغن در رژیم غذایی کودکان قرار بگیرد، زیرا روزانه کودک شما به 1500 کالری نیاز دارد اما این کالری باید از مواد غذایی جذب شود ک برای فرزند شما قابل هضم باشد . روغن دنبه بسیار زود هضم است . دریافت کامل کالری علاوه بر رشد کامل مغزی و جسمی فرزند شما را فعالتر می کند .

35 درصد این کالری ، بین یک تا سه سالگی باید از طریق چربی جذب شود، اما این چربی نباید از طریق مواد سرخ کردنی جذب شود . پس نتیجه می گیریم روغن دنبه برای کودکان منبع بسیار مناسبی برای تامین انرژی می باشد. زمانی که تغذیه کودک از شیر مادر قطع می شود کودک مقداری وزن از دست میدهد و روغن دنبه برای کودکان بهترین جایگزین برای شیر مادر است.

همچنین پخت سیر مقداری آبلیمو و روغن دنبه برای کودکان می تواند انواع میکروب ها و عفونت ها را از بین ببرد و برای درمان سرما خوردگی بسیار مفید است . روغن دنبه برای کودکان در درمان حساسیت ها و سوختگی ها تجویز می شود .

دیگر مزایای روغن حیوانی برای کودکان :

1-هضم آسان

هضم بیشتر چربی ها برای دستگاه گوارش انسان به خصوص کودک بسیار سخت است اما یکی از دلایلی که روغن دنبه را برای کودکان محبوب می کند هضم آسان روغن دنبه برای انسان است .

2- لاکتوز سبک

اکثر افراد به خصوص کودکان به سختی لاکتوز را هضم می کنند ، اما هضم لاکتوز موجود در روغن دنبه و حل آن بسیار راحت است .

3- منبع غنی انواع ویتامین ها

روغن دنبه سرشار از انواع ویتامین های محلول در چربی همچون A-K-D-E- است ، این ویتامین ها به رشد کودک شما بسیار کمک به همین دلیل روغن دنبه برای کودک از مفید ترین چربی ها می باشد .

4-نفطه دود بالاتر

به علت بالا بودن نقطه دود رادیکال های آزادی کمتری به روغن دنبه وارد میشد دیگر دلیل مفید بودن روغن دنبه برای کودک همین است

5- رشد کامل مغز

بدن کودک برای رشد نیاز به انرژِ زیادی برای رشد دارد دریافت صحیح این انرژی ، باعث رشد کامل مغز می شود ، همچنین این روغن غنی از امگا 6 و امگا 3 است .

البته باید دقت شود روغن دنبه برای کودک در حال رشد در هر شرایطی مناسب نیست ، حداکثر 3 قاشق چایخوری مناسب ترین میزانی است که می توانید در رژیم غذایی کودکتای جای دهید .

دیگر خواص روغن دنبه برای کودکان

علاوه بر خواص ذکر شده ی روغن دنبه برای کودک، این روغن حاوی مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان است که برای همه گروه های سنی خاصیت ضد سرطانی دارد . این روغن به علت اینکه ویتامین دی بسیار زیادی دارد در بدن تولید کلسیم می کند به همین دلیل مصرف روغن دنبه برای کودک باعث رشد استخوان و افزایش استحکام آن می شود.

مسلما حالا ک از خواص روغن دنبه آگاه شدید ، تمایل دارید که این روغن را در رژیم غذایی کودکتان قرار دهید ؛ می توانید این روغن بی نظیر را به انوع آش ها اضافه نمایید، و یا با تخم مرغ و شیر اضافه کنید . شش ماهگی به بعد مناسب ترین سن برای استفاده از روغن دنبه است .

مقدار مصرف روغن دنبه برای کودک همواره در هر سنی متفاوت است ، هر چند عموما مصرف روزانه دو تا سه قاشق چایخوری پیشنهاد می شود ، اما به صورت دقیق میتوان از جدول زیر استفاده کرد.

مقدار مصرف مجاز روغن دنبه برای کودکان

مقدار مصرف مجاز روغن دنبه برای کودکان

جهت خرید روغن دنبه بدون بو می توانید به فروشگاه فِرِشسا مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *