مقالات

درمان کمردرد با روغن دنبه گوسفندی

درمان کمردرد با روغن گوسفندی

درمان کمردرد با روغن گوسفندی :: از جمله مشکلاتی که افراد در سنین بالاتر و حتی گاهی اوقات در سنین کمتر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، درد‌های کمر و استخوان‌ها و مفاصل است. حال ما در این مقاله می‌خواهیم یکی از پرکاربردترین داروهایی را که در طب سنتی و اسلامی از آن برای درمان دردهای کمر و استخوان و مفاصل استفاده می‌شود را معرفی کنیم. از گذشته تا به حال از روغن گوسفندی برای درمان کمر درد استفاده می‌شود، اما چرا و چگونه این روغن به درمان دردهای مفصلی و استخوانها کمک می کند؟! ما سعی داریم که در این مقاله شما را با چند راه مختلف درمان کمر درد با روغن دنبه گوسفندی آشنا کنیم.
از روغن دنبه گوسفندی در مواردی که درد کمر به گرم نگه داشتن و مراقبت نیاز دارد و در کمر درد‌هایی که دکتر توصیه به پرهیز از سردی و سرما خوردن کمر توصیه کرده، می‌توان استفاده کرد. این روغن به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد به تسکین و التیام درد کمر و استخوان کمک می‌کند.
استفاده از این روغن در غذا نیز به دلیل اینکه حاوی عناصر معدنی بسیاری که مورد نیاز بدن است و موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود نیز میتواند در زمره راه‌های درمان کمر درد با روغن دنبه گوسفندی قرار بگیرد.
در ادامه چند راه استفاده از روغن گوسفندی برای التیام درد کمر را شرح می‌دهیم.
• ماساژ درمانی با روغن گوسفندی: در این روش باید مقداری روغن دنبه گوسفندی را بر روی ناحیه‌ای از کمر که درد می‌کند ریخته و به آرامی به مدت ۱۵دقیقه ماساژ دهید، اگر بخشی از کمرتان که به آن دسترسی ندارید درد می‌کند می‌توانید از فرد دیگری بخواهید تا این‌کار را برای شما انجام دهد.
• روغن دنبه گوسفندی+زنجبیل خشک شده: مقداری روغن دنبه گوسفندی را با یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل خشک شده مخلوط کرده و این ضماد را روی ناحیه‌ای که درد می‌کند ماساژ دهید.
• روغن دنبه گوسفندی+خرما+زنجبیل: از دیگر راه‌های درمان کمردرد با روغن گوسفندی ترکیب آن با ۱۰عدد خرمای بدون هسته و ۱قاشق غذا خوری برگ زنجبیل پودر شده است. این خمیر حاصل شده را روی محل درد بمالید و سپس روی آن را با پارچه و یا پلاستیک بپوشانید و کمر را به کمک پارچه و یا شال بپیچید و بگذارید این پماد ۸ ساعت در این محل بماند و بعد از ۸ ساعت آن را عوض کنید.
• روغن دنبه گوسفندی+زدچوبه+خرما: مقداری روغن دنبه گوسفندی را با ۴عدد خرما و۲ قاشق مربا خوری زردچوبه و ۲۰گرم آرد گندم مخلوط کرده و بر روی پارچه‌ای بمالید و پارچه را روی کمر قرار داده و بگذارید به مدت یک شب در محل بماند.
امیدواریم با انجام این روش‌ها درد کمرتان تسکین یابد، در غیر این صورت بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

درمان کمردرد با روغن گوسفندی

درمان کمردرد با روغن گوسفندی