مقالات

خواص روغن دنبه گوسفندی بدون بو

خواص روغن دنبه بدو بو گوسفندی

روغن دنبه یکی از روغن های حیوانی می باشد که از چربی گوسفند در قسمت دم او بدست می آید. در ایام قدیم قیمت دنبه از گوشت گرانتر بوده و اکثر افراد و کشاورزان که تحرک و فعالیت زیادی داشتند از روغن دنبه استفاده می کردند و از فواید آن بهره مند می شدند اما با توجه به نحوه زندگی بدون فعالیت و تحرک امروز، مصرف روغن دنبه بایستی همراه با ملاحظاتی انجام شود. روغن دنبه دارای خواص بسیار زیادی در طب سنتی است که در این بخش به بررسی خواص آن می پردازیم.

خواص روغن دنبه بدو بو گوسفندی

خواص روغن دنبه بدو بو گوسفندی

فواید و خواص روغن دنبه

کنترل چربی خون

هضم و جذب روغن دنبه، خیلی راحت تر و سریع تر از روغن های نباتی مایع و جامد میباشد و اگر به اندازه و صحیح مصرف شود ، چربی خون را کاهش می دهد و برای سرخ کردن غذاها نیز می توان از آن استفاده نمود اما از مصرف بیش از اندازه روغن دنبه خود داری نمایید.

روغن دنبه برای افزایش کلسترول خوب خون

استفاده از روغن دنبه کلسترول بد خون را کاهش می دهد و باعث افزایش کلسترول خوب خون خواهد شد، اما مصرف زیاد آن به خصوص برای افراد کم تحرک به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب اشباع، برای بیماران قلبی و افراد دارای کلسترول بالا خطرناک می باشد.

روغن دنبه برای کاهش وزن و لاغری

از دیگر خواص روغن دنبه ایجاد تناسب اندام و کاهش وزن و لاغری می باشد .به مصرف روغن دنبه جهت لاغری تاکید فراوان شده است.

تقویت قوای بدن با روغن دنبه بدون بو

ویتامین ها و مواد مغذی فراوان و اسیدهای چرب گیاهی بسیاری در روغن دنبه موجود است، به همین سبب مصرف روغن دنبه موجب تقویت قوای بدن شده و توان بدن را بالا خواهد برد تا بهتر بتوانید در برابر بیماری ها مقاومت نمایید . روغن دنبه سرشار از اسیدهای چربی میباشد که توسط کبد جذب می شود و بعنوان منبع انرژی بدن استفاده می شوند.

خاصیت ضد افسردگی روغن دنبه

در علم و طب سنتی به خاصیت ضد افسردگی روغن دنبه تاکید فراوان شده است.

روغن دنبه برای پاکسازی روده ها

روغن دنبه که از ویژگی سم زادیی بسیار بالایی برخوردار است ، مصرف آن باعث تنقیه و پاکسازی روده ها می شود.

درمان شکستگی استخوان

روغن دنبه به استخوان سازی و استحکام استخوان ها کمک بسیاری میکند و استفاده از آن ، برای افرادی که دچار شکستگی استخوان شده اند مفید است و باعث جوش خوردن سریع استخوان ها می شود. می توانید از روغن دنبه در محل شکستگی به صورت استعمال موضعی استفاده کنید و یا به صورت خوراکی از آن استفاده نمایید . از دیگر خواص روغن دنبه پیشگیری و درمان پوکی استخوان و رماتیسم می باشد.

روغن دنبه برای شفاف شدن پوست

مالیدن روغن دنبه به صورت موجب شفاف شدن پوست و رفع تیرگی های حاشیه چشم خواهد شد.

 

جهت خرید روغن دنبه بدون بو می توانید به فروشگاه فِرِشسا مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید.

نوشته های مشابه