مقالات

استفاده از روغن دنبه در پزشکی مدرن

استفاده از روغن دنبه در پزشکی مدرن

استفاده از روغن دنبه در پزشکی مدرن : دنبه در پشت کفل و نزدیک دم گوسفند یافت می شود. یک دنبه چاق می تواند از 5 تا 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. محصولی مفید که در آشپزی و طب سنتی و مدرن کاربردهای فروانی دارد.
ترکیب و محتوای کالری روغن دنبه
ترکیب شیمیایی و ارزش غذایی روغن دنبه (در هر 100 گرم):
• محتوای کالری – تقریبا 902 کیلو کالری
• پروتئین، آب، کربوهیدرات – 0 گرم
• چربی – 100 گرم
• ویتامین B4 – 79.8 میلی گرم
• ویتامین D – 0.7 میکروگرم
• ویتامین E – 2.8 میلی گرم
• سلنیوم – 0.2 میکروگرم
از زمان های قدیم، مردم آسیایی از روغن دنبه برای اهداف دارویی استفاده می کردند. پمادهای چربی ذوب شده برای برونشیت، ذات الریه شدید و درد مفاصل استفاده می شود. این محصول نه تنها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید است، بلکه حاوی مواد ضد التهابی نیز می باشد. هنگامی که لازم است مخاط راکد در ریه ها به سرعت از بین برود، خام خورده می شود. این روغن یک داروی طبیعی عالی برای پیشگیری و درمان سل است.
اخیرا طی تحقیقاتی مشخص شده است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است و فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی می کند. این یک درمان عالی برای پیری زودرس، جهش سلولی و توسعه سرطان در علم پزشکی است. پزشکان درمان با روغن دنبه را برای خستگی و دیستروفی تجویز می کنند.
این محصول پس از صدمات شدید و بیماری های عفونی به بهبود سریعتر کمک می کند. توصیه می شود آن را در رژیم غذایی ورزشکاران و افرادی که سبک زندگی فعال دارند، بگنجانید.
روغن دنبه یک محصول غیر قابل جایگزین در هنگام اپیدمی بیماری های ویروسی است زیرا مقاومت بدن را در برابر باکتری ها و ویروس ها افزایش می دهد. این روغن بی نظیر سیستم ایمنی را تقویت می کند و تأثیرات مثبت ویژه ای بر متابولیسم و کار همه اندام ها دارد.
این محصول تاثیر مفیدی بر سیستم غذایی دارد. مقداری روغن دنبه داخل غذا از معده در برابر اسید اضافی معده محافظت می کند، یبوست را از بین می برد و پریستالیس دیواره های روده را عادی می کند. روغن دنبه عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از ایجاد زخم و ورم معده جلوگیری می کند.
نکته
خوردن روغن دنبه برای افرادی که چاق هستند و سبک زندگی غیر فعال دارند توصیه نمی شود. در این روغن کلسترول بسیار کمتری نسبت به گوشت قرمز وجود دارد، اما با این وجود هنوز در بیماری های کبد، پانکراس، کیسه صفرا، قلب و همچنین ترومبوز منع مصرف دارد.
دلیل محدودیت های مصرف این روغن ارزشمند سبک زندگی غیر فعال است. این محصول پر کالری برای افرادی که درگیر کار فیزیکی سخت هستند اصلا خطرناک نیست و به این دسته از افراد اجازه می دهد تا به سرعت بدن را با ذخایر انرژی پر کنند. در سایر موارد، استفاده از چربی باید به حداقل سالم (100 گرم در روز) کاهش یابد.

استفاده از روغن دنبه در پزشکی مدرن

استفاده از روغن دنبه در پزشکی مدرن